Mooie gerechten voor iedereen

#Healthyafbowl

#Healthyafbowl

Okurrr, deze week staat er weer een compleet nieuw gerecht op jullie te wachten, namelijk mijn #healthyafbowl. Wat zoiets betekent als een supergezond gerechtje. (voor al mijn lezers boven de 30) Normaal post ik natuurlijk nooit echt gezonde dingen aangezien ik daar pertinent op tegen ben, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een kleine ommekeer heb gemaakt de afgelopen maanden.

Ik, Kevduchef, ben namelijk sinds oktober koolhydraatarm gaan eten. Beetje Keto-dieet en een beetje ditte. En dat bevalt mij eigenlijk heel erg goed, ik ben nu zo’n 7 kilo kwijtgeraakt door mijn voedingspatroon aan te passen en af en toe dat pilsje te laten staan. En geloof me, ik ben dus echt niet zo’n basic bitch die op 3 blaadjes sla en een pruim per dag leeft. Nee ik wil niet inleveren, ik wil eten zónder concessies (haha Heineken 0.0). Ik wil genieten van mijn voeding, en geen honger hebben maar toch van mijn welvaartsbuikje afkomen. ‘’Ging dit de hele tijd soepel?’’ Nee, er waren dagen bij dat ik mijzelf helemaal liet gaan, per ongeluk… dat wel. Er was zelfs een dag bij dat ik 52 frituursnacks op had, als ik eenmaal los ga zit er ook geen rem meer op. Dus nee… het ging niet altijd soepel, maar ik vond het allemaal wel erg interessant om me te verdiepen in een volstrekt onbekende keuken voor mij. Ingrediënten als; Lasagnebladen van pompoen, pizzabodems van bloemkool en puree van knolselderij waren dingen die de afgelopen maanden op mijn pad zijn gekomen.

En ik zeg het je vooraf, mocht jij ook dit dieet ook overwegen; de meeste gerechten zijn gewoon níét te kanen! Ik bedoel; Koolhydraatarm brood, yass it’s a thing…maareh NIET TE VRETEN! Courgetini? Hoe kan dit überhaupt als pastavervanger worden opgegeven! Maar dit gerecht hieronder is mijn favoriet geworden in de afgelopen maanden, het is een super simpel gerecht om te maken en het is zoooo smakelijk! Weetje wat het is; om maar even terug te komen op dat concessie gebeuren. Ik wil slank zijn, spiertje hier, spiertje daar zou ook best oké zijn, maar ik wil gewoon niets inleveren. Want ja, ik wil die bitterbal en ja ik wil dat saucijzenbroodje. Ik geloof gewoon niet dat wij hier op deze aarde zijn getiefd om allemaal eten te laten staan. Ik zit nu gewoon erg lekker in mijn vel en met gerechten zoals dit heb ik dat kunnen volhouden, maar honey, don’t forget; fat gives things flavour! En in dit geval omarm ik de flavour.<3

 

Ingredientenlijst (2-personen)

Biefstukreepjes 450 gram
Ongezouten pinda’s 150 gram
Paprika mix 3 stuks, van iedere de heft gebruiken
Bosui 1 bosje
Verse spinazie 250 gram
Sesamzaad 1 handje
Donkere basterdsuiker 2 eetlepels
Soja saus 30 ml
Ketjap manis 30 ml
Knoflook 1 teentje
Gehakte lemongrass 1 theelepel
Peper Op smaak

 

Stappenplan

  1. Tief wat pinda’s in een wokpan en rooster ze.
  2. Zodra de pinda’s bijna klaar zijn mag je er wat olie bijgooien en gooi je de gesneden paprika erbij.
  3. Bak de paprika op, en gooi hier beetje bij beetje de spinazie bij. Als je spinazie goed geslonken is mag je hier de biefstukreepjes aan toevoegen.
  4. Op het moment dat je de biefstukreepjes in de pan gooit kruid je deze goed met peper. Doe dit op smaak.
  5. Pers de knoflook en gooi deze bij de biefstuk.
  6. Als je biefstuk zo goed als bruingebakken is, schenk je hier de sojasaus bij en de ketjap. Je mag ook meteen de Lemongrass toevoegen.
  7. Het ligt er natuurlijk een beetje aan hoe zoet je ’t gerecht wil hebben maar je kunt nu de basterdsuiker er geleidelijk doorheen roeren.
  8. Als je saus een beetje is ingetrokken top je het geheel af met het sesamzaad.
  9. Nu kun je in de tussentijd de bosui snijden, deze gooi je erbovenop als je het gerecht serveert.
  10. En dan is ‘t …BON APPETIT, simple as that…In minder dan ‘n kwartiertje<3
Delen
Share on FacebookPin on PinterestShare on LinkedInTweet about this on TwitterEmail this to someone


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *